Newfoundland - Reisverslag uit Sydney, Canada van canadianadventure - WaarBenJij.nu Newfoundland - Reisverslag uit Sydney, Canada van canadianadventure - WaarBenJij.nu

Newfoundland

Door: Glenn

04 Juli 2013 | Canada, Sydney

Hallo Iedereen !
Hier ben ik dan eindelijk met een eerste verslagje vanuit Canada.
Op zaterdag 29 juni hadden we na een nachtje slapen in een Ibis Hotelleke aan de luchthaven van Schiphol de 1e vlucht naar Londen Heathrow. Alles ging lekker vlotjes tot we in het vliegtuig zaten ... `Hello this is your captain speaking ... kzeg ja, nu krijgen we het... `because of an emergency landing on heathrow airport is one runway closed` en een vertraging van ruim een uur. Daarna gelukkig goed aangekomen en hadden we de aansluiting naar Toronto. En wat had je gedacht ... opnieuw vertraging door problemen met de cargodeur ...
Goed dan, na een aangename vlucht kwamen we zaterdagavond 29 juni rond 18u30 aan in Toronto. En sliepen we nog 1 nachtje aan de luchthaven om alvorens zondagmorgen een laatste vlucht te nemen naar St-Johns. En ja, we hadden opnieuw vertraging ... wat had je nu gedacht ??
Eenmaal aangekomen dachten we van alle kwaaltjes af te zijn, maar nee hoor... Nu hadden we nog wat problemen met de betaling van onze huurwagen, dit tot grote verbazing van ieder van ons. De limieten van elk van onze visakaarten bleken te weinig te zijn! Daar stonden we dan zonder wagen...Na een groot tijdsverlies kwam de verhuurder tot een super plan en na contact met Visa konden we onze zeer mooie pikzwarte Chrysler oppikken en gingen nog wat inkopen doen in downtown. Oef eindelijk konden we beginnen !
Daarna reden we enkele honderden kilometers verder naar Terra Nova National Park waar we onze tent voor het eerst konden neerpoten op een campground.
Wat ons onderweg enorm opviel is dat de canadezen de snelheidslimieten als heilig beschouwen. 100 is 100km/h en 80 is 80km/h. Doe je dat hier niet dan bestaat er een kliklijn om andere bestuurders echt te klikken over hun verkeersgedrag, echt zotjes ! De boetes zijn dan ook niet min... vanaf 1200 euro voor een gewone snelheidsovertreding!!
Als opwarmerke hebben we in Terra Nova een mooie hike gedaan door de prachtige bossen van dit mooie park en hier hebben we 2 nachten in onze tent geslapen.
Op 2 juli kwamen we aan in Gros morne national park aan de prachtige ruwe kusten. Daar hebben we de Gros Morne Mountain beklommen, iets meer dan 800m, maar... maar het was een ferme klim en een wandeling van meer dan 6 uur. Normaal gingen wij hier 2 nachten verblijven maar omdat onze nachtferry volzet was moesten we een dagferry nemen en hebben we dus een halve dag moeten opofferen.
Gisteren 3 juli kwamen we na een lange dag aan in Corner Brooke en moesten we op zoek naar een slaapplaats,B&B of een hostel ofzo.
Toen we het gingen vragen in een krantenwinkel was er een toevallige klant die ons ging begeleiden met zijn eigen voertuig naar een locatie. Echt ongeloofelijk die canadezen, zo open en gastvrij en mega vriendelijk. Dit heb ik nog nooit ergens anders meegemaakt!
Nu momenteel aangekomen in Port- aux- Basques en zitten nu op de ferry richting North Sydney in de provincie Nova Scotia waar we de prachtige Cabot Trail zullen doen. En daarna koers richting Toronto!
Oei ik moet snel gaan eten op de ferry, mijn patatten wachten. Haha.
Je hoort mij snel opnieuw in Toronto ergens... Volg ons op de route in een vorige verslag hier aan de linkerkant!
Sorry voor het snelle verslag en eventuele typfouten maar heb hier niet zoveel tijd ;)
Foto`s volgen vanaf wanneer ik kan!
Vele groetjes !!!!

• 09 Juli 2013 - 16:49

Rita Reubens:

hallo wat een reis geniet er van he! ik volg je op de site en hoop ook foto's te zien gr Rita

• 10 Juli 2013 - 21:23

Martin Lierman:

Hallo Glenn,
    Dat is super om te kunnen volgen waar jullie zijn. We zijn zoooooooooo benieuwd naar je foto's en verhalen. Laat eens weten wat je van de Falls vond. Geniet nog van je reis en voorzichtig he ;)
    Grtjs de Liermantjes :)

• 12 Juli 2013 - 18:56

Filip En Sonia Muys:

Hoi Glenn en reisgezellen,

We kunnen ons je verhalen levendig voorstellen want we waren 2 jaar geleden ook op Newfoundland en Nova Scotia. De natuur is er echt pràchtig en ongerept hé !
    De lange afstanden die overbrugd moeten worden moet je d'er maar bij nemen ...
    Heb je al walvissen of dolfijnen kunnen spotten ? De papagaaiduikertjes en Jan van Genten zijn echt schattig. Ben je al een beer of een moose tegen het lijf gelopen ? Misschien heb je het geluk al gehad. Hééél stil zijn is de boodschap !!
    Wij hebben op beide eilanden weinig jonge mensen ontmoet. In Toronto zal dit waarschijnlijk wel anders zijn.
    Nog megaveel leute en geniet met volle teugen van dit prachtige land en de Canadese gastvrijheid !
    We volgen je op de voet.
    Groetjes van Filip en Sonia (je Mehrapeakgezellen)