Getting ready for the trip - Reisverslag uit Knokke-Heist, België van canadianadventure - WaarBenJij.nu Getting ready for the trip - Reisverslag uit Knokke-Heist, België van canadianadventure - WaarBenJij.nu

Getting ready for the trip

Door: Glenn

11 April 2013 | België, Knokke-Heist

Dag iedereen !

Voordat je begint te lezen kan je het lettertype hier aan de rechterkant wijzigen boven het kaartje zodat je ogen geen pijn beginnen te doen ;)

Ondertussen komen we dichter en dichter bij ons vertrek eind juni naar het indrukwekkende Canada, nog maar 7 dagen ...!
Sinds het vorig verslagje in februari hebben ikzelf, Kevin, Marjolijn en Lindsey niet stilgezeten en al volop voorbereidingen getroffen.
Zo moesten we nog 6 vliegtickets, 2 huurwagens, ferry's boeken en onze route optimaliseren. Dankzij de hulp van mijn mede reisgenootjes hebben we gelukkig via een promotie bij British Airways en bij Air Canada goedkopere tickets gevonden! Ook andere formaliteiten zoals een internationaal rijbewijs moesten besproken worden.

Ons huurwagentje voor het oosten waarmee we toch makkelijk 3900 kilometer mee zullen afleggen is een Chevrolet Impala.
Pfff zo saai 3900 kilometer met de auto rijden en niets zien ?
Nee hoor ben je gek !
Gelukkig bezoeken we onderweg nationale parken, doen wandelingen en bezoeken we de wereldsteden Toronto en de hoofdstad Ottawa. Helaas moeten we ook met de wagen door de drukke agglomeraties van Toronto, Ottawa, Montréal en Québec wat alvast een uitdaging op zich zal worden! Onze rijervaring zal alvast een ferme boost krijgen daar...

Voor het ruigere westen hebben we geopteerd voor een stevige Ford Escape SUV. Deze ruime en veilige wagen biedt ons het nodige comfort om door de Rocky Mountains en onherbergzame landschappen te rijden.

Zoals ik al eerder zei in een vorig verslag heb ik nog steeds contact met Kim uit Nederland, mijn oorspronkelijke reisgenoot voor Canada vorig jaar.
Zoals je al weet heeft zij vorig jaar haar hart verloren aan een canadees toen ze ginder alleen op reis was ... oooooh zo romantisch toch ! hihi
Wij zijn echter van plan om ginder in Canada af te spreken met Kim en haar vriend vlakbij Jasper National Park, een van de mooiste parken van gans Canada. Dit zou uiteraard zeer zeer fijn zijn! Wordt vervolgd ...

Sinds kort hebben we ook ons 'hotel' gekocht voor ginder. Euh wat een hotel gekocht ? Ja hoor want wij verblijven niet in resorts met palmbomen en een bubbelbad maar zullen grotendeels overnachten op campgrounds en hiervoor hebben we een gezamenlijke tent aangeschaft voor 6 personen en 3 slaapcompartimenten.
We konden ook ginder ter plaatse een tent huren of kopen maar de prijs van deze tent konden we niet afslaan.
Gelukkig hebben we een wagen zodat we die niet telkens op onze rug moeten meezuilen! Deze tent zullen we na onze reis terug verkopen, jullie horen hier nog van.

Zozo, jullie zijn weer helemaal up to date met de vorderingen!
De vorige verslagen kan je terugvinden in het menu aan je linkerkant.
Ik denk dat het volgend verslagje voor ergens in juni zal zijn...

Bedankt voor jullie grote interesse want deze blog is al meer dan 700 keer bezocht! Tot later ;)