Ontstaan idee Canada reis - Reisverslag uit Knokke-Heist, België van canadianadventure - WaarBenJij.nu Ontstaan idee Canada reis - Reisverslag uit Knokke-Heist, België van canadianadventure - WaarBenJij.nu

Ontstaan idee Canada reis

Door: Glenn

07 Januari 2013 | België, Knokke-Heist

Het idee om naar Canada te gaan speelt al jaren in m'n hoofd. Toen ik een documentaire zag over West Canada was ik meteen verkocht aan de natuurlijke schoonheden die het land te bieden heeft. Ik moest er ooit heen !

De moeilijkheid bestond er in om gelijkgestemde mensen te vinden om met mij mee te gaan. Helaas zijn bijna alle mensen die ik ken nog student of zijn net afgestudeerd en op zoek naar werk. En ook zijn er veel die een dergelijke reis maar niets vinden.

Daarna ben ik eens gaan kijken op wereldwijzer.nl waarop honderden mensen nog een reispartner(s) zoeken voor reizen over de ganse wereld. Toen heb ik ook een berichtje geplaatst voor reisgenoten om een trip te plannen naar West-Canada. Niet lang daarna kwam ik in contact met Kim uit Nederland en daarna nog met een andere belg. We stonden op het punt af te spreken toen de belgische jongen afhaakte en andere plannen had. We bleven dus maar met 2 over ...

Tegelijkertijd kreeg ik de kans om naar Nepal te gaan ... en juist op dat moment kwamen de reisplannen voor Canada in het gedrang en heb ik dus maar voor de zekerheid gekozen en naar Nepal gegaan... wat ook niet mis was natuurlijk. Hierdoor moest ik Canada minstens een jaar uitstellen... dat was even een ferme opdoffer. Kim is dan op haar eentje naar Canada gegaan, en heeft ze er de man van haar leven ontmoet en zijn intussen een koppel ... hoe mooi toch :)

In het najaar van 2012 kwam ik toevallig op een bericht terecht van 3 west-vlamingen die op zoek waren naar een 4e reisgenoot voor een reis in Oost en West Canada. Dit bericht sprak mij enorm aan en ik contacteerde hen. Meteen kreeg ik ook hun reeds opgemaakt reisschema. Ik was meteen verkocht en hun plan was echt hetgeen ik wou.

Kevin, Lindsey en Marjolijn zijn echter 3 collega's van elkaar en kennen elkaar dus vrij goed. Ik ben dus de 'outsider' :p haha. Maar het klikte meteen toen we voor het eerst afspraken. Er werd heel wat afgelachen die avond...Het is trouwens een leuke uitdaging om eens met onbekendere mensen op reis te gaan.

Het is nu nog 5.5 maand wachten, maar de voorbereidingen zijn al volop bezig. Ik hoop jullie via dit reisdagboek op de hoogte te houden van de voorbereidingen, routes, sightseeing, leuke adresjes en veel veel meer.

Op deze link alvast een impressie: http://www.youtube.com/watch?v=refmdRuvZY8

Je kan je ook aanmelden ergens in het linkse menu zodat je een nieuwe update ook in je mailbox krijgt.

Alvast bedankt voor jullie interesse en tot gauw !!